معرفی وبلاگ
مجله سلامتی بزرگترین مجله درمانی بیماری های بواسیر ، شقاق ، کیست مویی ، فیستول و زگیل زیر نظر دکتر یا پزشک متخصص
دسته
مشعل
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 14198
تعداد نوشته ها : 8
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
حمید رضا علیخانی
شقاق مقعد پارگی یا زخم در مخاط درون یا پوست خروجی مقعد است که ممکن است توسط یک آسیب ناشی از اجابت مزاج مشکل یا مدفوع سفت و بزرگ و حتی اسهال شدید و آبکی ایجاد شود.

در یک حالت غیر متداول هم می‌تواند در پی رابطه‌ی جنسی مقعدی خشن ایجاد ‌شود. با گرفتگی عضلانی اسفنکتر مقعد خونرسانی به زخم و شکاف ایجاد شده کمتر شده و بهبود آن را به تأخیر می‌اندازد.

ترک مقعدی باعث درد تیز و خونریزی در حین یا مدت کوتاهی پس از اجابت مزاج می‌شود. درد برای چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و سپس تا اجابت مزاج بعدی فروکش می‌کند. پزشک می‌تواند با مشاهده و معاینه‌ی آرام مقعد پارگی ناشی از شقاق را بررسی کند. در موارد نادر، شقاق مقعد ممکن است نشانه‌ای از یک اختلال مانند بیماری التهابی روده (IBD)، بیماری آمیزشی (STD) یا سرطان باشد. برای تشخیص این بیماری‌ها انجام تست‌های تکمیلی مانند کولونوسکوپی تحت بی‌هوشی نیاز است.
مصرف مکمل‌های نرم‌کننده مدفوع یا پسیلیوم با افزایش فیبر رژیم غذایی می‌تواند یبوست و اجابت مزاج مشکل بیمار را تا حدی کاهش دهد. گاهی اوقات استفاده از پماد زینک اکسید محافظ یا شیاف ملین (مانند گلیسیرین) به نرمی مدفوع کمک می کند.
استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی (مانند بنزوکائین یا لیدوکائین) بر روی مقعد یا حمام آب گرم نشسته به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس از اجابت مزاج با افزایش جریان خون به منطقه به رفع احساس ناراحتی و بهبودی فرد کمک می‌کند. درمان‌های لازم برای کاهش گرفتگی اسفنکتر مقعد و بهبود شقاق شامل تزریق سم بوتولینوم، استفاده از پماد نیتروگلیسیرین یا مسدودکننده‌های کانال کلسیم (مانند کرم یا ژل نیفدیپین، دیلتیازم) به ناحیه‌ی شقاق است.

با توجه به محل ایجاد شقاق مقعدی و علت آن در صورتی که شقاق ناشی از تنگی دریچه‌ی مقعدی باشد فرد نیاز به جراحی و برداشتن قسمتی از عضله‌ی مقعدی پیدا می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر با مراجعه به مقالات مرتبط درمان فیشر یا شقاق مقعدی

منبع : بهترین روشهای درمان شقاق یا فیشر مقعد و مراقبت های بعد از جراحی - ایران کلینیک

درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر


https://vk.com/@489822230-tt
https://about.me/reyhanfallah
https://500px.com/lilinazif74
https://tamasha.com/v/WmmyG
https://www.dalfak.com/w/eujux4
https://www.inet.ir/v/Qm6lzn
https://www.namayesh.com/v/r6y4
https://www.aparat.com/v/Z0g91
https://vimeo.com/308853524
دسته ها :
X